onsdag, februar 28, 2007

Snø, hjemreise og nye kort

For et kaos det kan bli av "litt" snø!! Det har vært ei fæl uke, sånn værmessig. Det kan være koselig med snø, men storm og store mengder snø er en dårlig kombinasjon! Jeg er så lei av å måke, ikke komme fram med bil, vente i evigheter på buss, redselen for at ting skal bli ødelagt av snøen, frustrasjonen over at ting blir ødelagt.. I dag regner det så da få vi vel et sørpehav istedet.. og er vi heldige fryser det på igjen snart.. Blææ!!

Helga som var skulle jeg hjem. Arild er bortreist og jeg hadde langhelg og gledet meg veldig til å treffe alle der hjemme. Jeg skulle ha med masse stempelting så jeg kunne stemple med ei venninne. Søsteren min skulle komme fra Grimstad og vi skulle reise sammen. Syns jeg hadde en god plan :) Men det ble ikke så enkelt. Onsdagen måtte jeg bare innse at det ikke ble kjøring. Snøen lavet ned og kjøreforholdene begynte å bli dårlige. Vi bestilte togbilletter torsdag kveld. Da torsdagen kom ble det fort tydelig at å komme seg fra Grimstad til Kristiansand var helt umulig. Stakkars Tone kom seg aldri avgårde og jeg måtte reise alene.. Jeg nektet å la anledningen til å stemple gå fra meg så jeg pakket en koffert full av stempler, puter, QK og stæsj ( og litt klær..) og dro avgårde. Klarte nesten ikke å løfte kofferten og å dra den etter seg i snøkavet var ikke bare enkelt, men jeg kom meg nå etter mye slit og kav med buss til byen. Endelig ombord på toget senket jeg skuldrene og følte jeg var så godt som hjemme. Pappa skulle møte meg på stasjonen så tung bagasje var ikke lenger et problem. Utenom noen fryktelig irriterende medpassasjerer var det en grei togtur.. helt til de annonserer at toget er innstillt fra Egersund og at vi måtte regne en times venting på at det skulle komme busser som skulle ta oss videre. Etter å ha ventet en stund dro jeg atter en gang med meg kofferten (nevnte jeg at jeg også hadde en bag og en stor veske?) i noe som må ha vært full storm (men heldigvis uten snø) til venterommet på stasjonen. etter en stund kom bussen, men der var det ikke plass til alle, deriblant meg.. Heldigvis kom det akkurat et maxitaxi inn på stasjonen og konduktøren gikk med på at vi tok den til stavanger. Halv ett på natta var jeg endelig hjemme, ganske sliten etter jobb, måking og reise.
Helga hjemme var helt super!! Masse tid til å være sammen med venninnene mine som jeg savner så veldig :) Og stempla fikk vi. Resultatet kommer under her:



1 kommentar:

Annie S sa...

Du har'n. Se i bloggen min for mer informasjon ;)